Grillen sütött húsokhoz vagy pirítósra kenve is isteni a sült padlizsánból készült vinetta.

Hozzávalók:

  • 2 db padlizsán
  • 1 fej vöröshagyma apróra vágva
  • 2 gerezd fokhagyma apróra vágva
  • 1 tk. mustár
  • 1 ek. olívaolaj
  • tiszta só, bors
  • majonéz (ízlés szerint) Tojásmentes változata is kapható.
elkészítési idő
elkészítési idő:
sütés+10 perc
fogyókúrás
fogyókúrás
gluténmentes
gluténmentes
tejmentes
tejmentes
tojásmentes
tojásmentes
vegetáriánus
vegetáriánus

Elkészítés:

Az igazi padlizsánkrém faszénen sütött padlizsánból készül. Így kap jellegzetes füstös ízt. A padlizsánokat villával megszurkáljuk, majd egészben, időnként forgatva megsütjük, egészen addig, amíg a héja szinte fekete lesz. Ez körülbelül 25 perc.

Ha nincs lehetőségünk grillen sütni, akkor sütőben is elkészíthetjük. Tegyük őket sütőrácsra, majd 200 fokon süssük 40-50 percig. A sütőrácsra érdemes alufóliát tenni vagy alá peremes alufóliatálcát helyezni a kicsöpögő lé felfogására.

  • A megsült padlizsánok héját lehúzzuk, majd botmixerrel, vagy turmixgéppel pürésítjük a többi hozzávalóval együtt.
  • Ha rusztikusabb, darabosabb állagot szeretnénk elég a padlizsánt villával összetörni.
  • Tehetünk bele 2 evőkanál majonézt is, valamint ízesíthetjük apróra vágott friss petrezselyemmel vagy korianderrel is. (Tojásérzékenyek majonéz nélkül, vagy tojásmentes majonézzel készítsék.)
  • Fogyaszthatjuk friss zöldségcsíkokkal mártogatóként, vagy pirítósra kenve, de grillezett húsokhoz is kiváló.

Jó étvágyat!

Tipp: A sült padlizsánt lefagyaszthatjuk, és télen is készíthetünk belőle fűszeres padlizsánkrémet!

Miért együnk padlizsánt?

A padlizsán kiválóan illik a diétás étrendbe, mert 100 grammja csak 27 kcal-t tartalmaz. Tápanyagokból található benne: kálium, cink, vas, B5-vitamin, folsav, C-vitamin, réz.

A fényes felületű, feszes bőrű padlizsánokat vegyük meg, mert azok a frissek.